پاورپوینت درموردبازار برق شرکتهای توزیع فرصتها ، تهدیدها و چالشها

پاورپوینت درموردبازار برق شرکتهای توزیع فرصتها ، تهدیدها و چالشها

دسته بندی:

قیمت: 4500 تومان

تعداد نمایش: 50 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

به روز رسانی در: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پاورپوینت درموردبازار برق شرکتهای توزیع فرصتها ، تهدیدها و چالشها

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی: Powerpoint

نوع فایل: ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد اسلاید: ۱۴ اسلاید

 قسمتی از متن فایل دانلودی

مقدمه ای بر راه اندازی بازاربرق ایران

مزایای راه‌اندازی بازار برق ایران

راه‌اندازی بورس انرژی (بورس برق)

برخی چالشهای بازار برق شرکتهای توزیع

  • جبران کمبودهای سرمایه‌گذاری بخش دولتی
  • افزایش بهره‌وری
  • شفافیت هزینه‌ها به منظور فراهم کردن شرایط منطقی‌تر برای برنامه‌ریزی
  • ایجاد محیط رقابتی و جلوگیری از انحصار
  • کاهش تصدی‌گری دولتی و تفکیک فعالیتهای حاکمیتی از تصدی‌گری

    راه‌اندازی بازاربرق ایران

  • بازار برق ایران با ابلاغ آیین نامه “تعیین روش، نرخ و شرایط خرید و فروش در شبکه برق کشور” توسط وزیر محترم نیرو در تاریخ ۸۲/۰۸/۰۱ راه اندازی گردید.

    در سایت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص مهمترین دلایل و انگیزه های تجدید ساختار و راه اندازی بازار برق در ایران می توان به موارد ذیل اشاره گردیده است:

    1. ایجاد فضای رقابتی در بخشهای تولید و توزیع برق
    2. تامین منابع مورد نیاز از طریق حضور بخش غیر دولتی در سرمایه گذاری
    3. افزایش بهره وری اقتصادی 
    4. در ابتدای تشکیل بازار برق ، نیروگاهها و بخش تولید به عنوان فروشندگان بازار برق و شرکتهای برق منطقه‌ای به عنوان خریداران بازار برق حضور و فعالیت می‌نمودند.
    5. در سال ۱۳۸۶ و همزمان با تصویب قانون استقلال شرکتهای توزیع ، این شرکتها از شرکتهای برق منطقه‌ای تفکیک و با حضور در بازار برق به عنوان خریدار ، موظف گردیدند که برق مشترکین خود را از بازاربرق خریدار نمایند.
    6. نصب لوازم اندازه‌گیری بازاربرق و سنجش انرژی تولیدی توسط نیروگاهها و تحویلی به شرکتهای توزیع.
    7. تدوین آیین‌نامه‌ها ، رویه های و دستورالعملهای لازم جهت حضور بخش خصوصی در صنعت برق و کاهش تصدی گری دولتی بر اساس سیاستهای کلی اصل۴۴ قانون اساسی.
    8. تلاش در جهت تغییر نگرش به برق از یک خدمات دولتی به کالایی قابل عرضه توسط بخش خصوصی.
    9. تلاش در جهت شفافیت اطلاعات و قیمتها در صنعت برق.
    10. تلاش در جهت افزایش بهره وری و ایجاد نگرش بنگاه داری در بخشهای تجدید‌ساختار شده.
    11. کاهش هزینه ها
    12. پوشش خطر پذیری
    13. کشف قیمت
    14. رشد رقابت
    15. تامین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان
    16. شفاف‌سازی اطلاعات بازار
    17. عدم ابلاغ کامل و به موقع کلیه دستورالعملهای مرتبط با بنگاهداری بخش توزیع.
    18. عدم تطابق برخی دستورالعملها و رویه‌های مصوب با شرایط فعلی و بنگاه‌داری شرکتهای توزیع.
    19. عدم دسترسی به اطلاعات خرید و فروش بازار برق برای خریداران.
    20. بند ۱-۸ قرارداد فروش برق (قرارداد فی‌مابین شرکت مدیریت شبکه برق و شرکتهای توزیع.)
    21. چالشهای خرید برق از بازار روزانه و تغییرات صورت پذیرفته صورتحسابهای خریداران با توجه به تصویب و اجرای دستورالعمل اجرایی بازار روز فروش در نقطه مرجع شبکه (HUB).
    22. چالشهای مرتبط با حضور شرکتهای توزیع در بورس انرژی.
    23.  
    24.       برق
خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پاسخ دهید