پاورپوینت درموردبازار برق شرکتهاي توزيع فرصتها ، تهديدها و چالشها

نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحه
تاریخ انتشار
29 خرداد 1397
تعداد بازدید
107 بازدید
۴,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

پاورپوینت درموردبازار برق شرکتهاي توزيع فرصتها ، تهديدها و چالشها

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی: Powerpoint

نوع فایل: ppt (قابل ويرايش و آماده پرينت)

تعداد اسلاید: 14 اسلاید

 قسمتی از متن فایل دانلودی

مقدمه اي بر راه اندازي بازاربرق ايران

مزاياي راه‌اندازي بازار برق ايران

راه‌اندازي بورس انرژي (بورس برق)

برخي چالشهاي بازار برق شرکتهاي توزيع

  • جبران كمبودهاي سرمايه‌گذاري بخش دولتي
  • افزايش بهره‌وري
  • شفافيت هزينه‌ها به منظور فراهم كردن شرايط منطقي‌تر براي برنامه‌ريزي
  • ايجاد محيط رقابتی و جلوگيري از انحصار
  • كاهش تصدي‌گري دولتي و تفكيك فعاليتهاي حاكميتي از تصدي‌گري

    راه‌اندازي بازاربرق ايران

  • بازار برق ایران با ابلاغ آیین نامه “تعیین روش، نرخ و شرایط خرید و فروش در شبکه برق کشور” توسط وزیر محترم نیرو در تاریخ 82/08/01 راه اندازی گردید.

    در سايت مديريت شبکه برق ايران در خصوص مهمترین دلایل و انگیزه های تجدید ساختار و راه اندازی بازار برق در ایران می توان به موارد ذیل اشاره گرديده است:

    1. ایجاد فضای رقابتی در بخشهای تولید و توزیع برق
    2. تامین منابع مورد نیاز از طریق حضور بخش غیر دولتی در سرمایه گذاری
    3. افزایش بهره وری اقتصادی 
    4. در ابتداي تشکيل بازار برق ، نيروگاهها و بخش توليد به عنوان فروشندگان بازار برق و شرکتهاي برق منطقه‌اي به عنوان خريداران بازار برق حضور و فعاليت مي‌نمودند.
    5. در سال 1386 و همزمان با تصويب قانون استقلال شرکتهاي توزيع ، اين شرکتها از شرکتهاي برق منطقه‌اي تفکيک و با حضور در بازار برق به عنوان خريدار ، موظف گرديدند که برق مشترکين خود را از بازاربرق خريدار نمايند.
    6. نصب لوازم اندازه‌گيري بازاربرق و سنجش انرژي توليدي توسط نيروگاهها و تحويلي به شرکتهاي توزيع.
    7. تدوين آيين‌نامه‌ها ، رويه هاي و دستورالعملهاي لازم جهت حضور بخش خصوصي در صنعت برق و کاهش تصدي گري دولتي بر اساس سياستهاي کلي اصل44 قانون اساسي.
    8. تلاش در جهت تغيير نگرش به برق از يک خدمات دولتي به کالايي قابل عرضه توسط بخش خصوصي.
    9. تلاش در جهت شفافيت اطلاعات و قيمتها در صنعت برق.
    10. تلاش در جهت افزايش بهره وري و ايجاد نگرش بنگاه داري در بخشهاي تجديد‌ساختار شده.
    11. كاهش هزينه ها
    12. پوشش خطر پذيري
    13. كشف قيمت
    14. رشد رقابت
    15. تامين نقدينگي مورد نياز توليدكنندگان
    16. شفاف‌سازي اطلاعات بازار
    17. عدم ابلاغ کامل و به موقع کليه دستورالعملهاي مرتبط با بنگاهداري بخش توزيع.
    18. عدم تطابق برخي دستورالعملها و رويه‌هاي مصوب با شرايط فعلي و بنگاه‌داري شرکتهاي توزيع.
    19. عدم دسترسي به اطلاعات خريد و فروش بازار برق براي خريداران.
    20. بند 1-8 قرارداد فروش برق (قرارداد في‌مابين شرکت مديريت شبکه برق و شرکتهاي توزيع.)
    21. چالشهاي خريد برق از بازار روزانه و تغييرات صورت پذيرفته صورتحسابهاي خريداران با توجه به تصويب و اجراي دستورالعمل اجرايي بازار روز فروش در نقطه مرجع شبکه (HUB).
    22. چالشهاي مرتبط با حضور شرکتهاي توزيع در بورس انرژي.
    23.  
    24.       برق

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.