Loading

دانلود پاورپوینت در مورد آموزش الکترونیکی و یادگیری الکترونیکی

دانلود پاورپوینت در مورد آموزش الکترونیکی و یادگیری الکترونیکی

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : ۳۳ اسلاید


 قسمتی از متن .ppt

امروزه مساله اصلی دسترسی به اطلاعات نیست. دسترسی ما به اطلاعات بیشتر از حدی است که قادر به مدیریت آن باشیم. آنچه مورد نیاز است و یادگیری الکترونیکی آن را ارائه میکند، شیوه های بهتر برای پردازش، دریافت معنی و خلق مجدد اطلاعات است. شیوه های انفعالی کنونی آموزش برای انتقال اطلاعات، با توانایی های تعامل و سازاگرایانه یادگیری الکترونیکی در تضاد هستند. برای بهره گیری از توانایی های بالقوه یادگیری الکترونیکی به عنوان سیستمی آزاد اما منسجم، ضروری است، که به تجدید نظر در دیدگاه آموزشی خود بپردازیم.

 

ازدیدگاه یادگیری الکترونیکی، گرایش به خواندن و نوشتن معطوف می شود که از دیدگاه سنتی این دو همراه با فعالیتهای یادگیری شخصی هستند. این مساله قطعاً در محیط یادگیری الکترونیکی تغییر میکندزیرا که گوش دادن و سخن گفتن جای خود را به خواندن و نوشتن می دهند.

خواندن و نوشتن هر دو روشهای فردی و مشارکتی برای برقراری ارتباط در تجربه یادگیری الکترونیکی هستند. خواندن تبدیل به روشی برای به دست آوردن اطلاعات و نیز برای “گوش سپردن” به دیدگاه استاد و فراگیران می گردد. به نحو مشابهی در محیط یادگیری الکترونیکی نوشتن به روشی برای برسازی دانش و هم برای تبادل پرسشها و ایده ها با استاد و دیگر فراگیران تبدیل می شود. با یادگیری الکترونیکی از طریق خواندن گوش می دهیم و با نوشتن صحبت می کنیم. ارتباطات مبتنی بر متن، توانایی ویژه ای برای تسهیل گفتگو و تفکر انتقادی دارند.

با یادگیری الکترونیکی از طریق خواندن گوش می دهیم و با نوشتن صحبت می کنیم. ارتباطات مبتنی بر متن، توانایی ویژه ای برای تسهیل گفتگو و تفکر انتقادی دارند.

 

 

محتوای آموزشی الکترونیکی

 

مستندات و متون نوشتاری از جمله اجزای آموزشی هستند که در رویکردهای سنتی و نوین آموزشی، از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند. در گذار از شیوه های سنتی آموزش به راهکارهای نوین یادگیری ، ماهیت و نحوه سازماندهی و ساختار ارتباطی متون نیز دستخوش تحولات بنیادی و چشمگیری شدند که بخش زیادی از آن قابلیتها مرهون تسهیلات و امکاناتی بودند که فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، در اختیار طراحان سیستمهای آموزشی قرار می دادند.

 

دید کلی ما از محتوای الکترونیکی جهت برگزاری یک دوره آموزشی، ارائه مجموعه عناوین آموزشیِ تعریف شدهای است که هریک از آنها در قالب صفحات وب سازماندهی شده که اجزای آموزشی، با فرمتهای گوناگون و با چیدمانی مبتنی بر اصول انتقال مفاهیم، در آن آرایش یافته اند.

 

حوزه های کاربردی آموزش الکترونیکی

 

الف) مدارس هوشمند

lمدرسه هوشمند رویکرد جدید آموزشی است که با تلفیق فناوری اطلاعات و برنامه های درسی، 

تغییرات اساسی در فرآیند یاددهی و یادگیJری را به دنبال خواهد داشت. در این رویکرد نقش معلم 

به عنوان راهنما و نه انتقال دهنده دانش، نقش دانش آموز به عنوان عضو فعال، خلاق، نقاد و مشارکت جو

، به جای عضوی منفعل و مصرف کننده دانش و نظام ارزشیابی، به صورت فرآیند محور نه نتیجه محور،

تغییر خواهد نمود. مدارس هوشمند تحولی عظیم را در نظام های آموزشی به دنبال خواهند داشت،

به نحوی که دانش آموزان قادر خواهند بود فناوری اطلاعات را در تمامی زمینه های آموزشی، از جمله مدیریت و برنامه کلاس درسی به کار ببندند.

lهدف نهایی از فعال نمودن مدارس هوشمند، تربیت نیروی کاری مجهز به مهارتهای رایانه ای

و سواد اطلاعاتی است که بتوانند نیازهای زندگی در دنیای اطلاعاتی جدید را برآورده کنند.

رویکرد مدارس هوشمند رویکردی جامع و تلفیقی است. از آن جهتجامعاست که به منظور

بـرآوردن نیـازهای دانـش آمـوزان با روشهای یادگیری متفاوت و استفاده از ابزارهای

 

چندرسانه ای (بصری، کلامی، شنیداری و عملی) تلاش خواهد شد

تا زمینه رشد همه جانبه استعدادهای دانش آموزان را تدارک ببیند و  به این دلیل “تلفیقی” است

 

که به جای استفاده ابزاری از فناوری اطلاعات، با تلفیق میان برنامه های درسی و روش ها

و شیوه های یادگیری، نسبت به کارآمد و اثربخش نمودن نظام آموزشی اقدام گردد.

به علاوه مدل های آموزشی مدارس هوشمند شرکت فعالانه دانش آموزان را طلب می کند.

 

پشتیبانی