متن آموزشی درموردمواد غذایی موثربرای داشتن پوست زیبا

پوست زیبا

با توجه به این که#پوست خوب می تواند در جراحی بینی بهتر اثر گذار باشد. به همین منظور این مقاله به منظور ارائه برخی نکات مفید درباره مواد غذایی موثر در داشتن #پوست_زیبا به متقاضیان جراحی بینی دکتر طاهریان فراهم شد.

آیا شما هم از استفاده بی ثمر از محصولات گوناگون ، گران قیمت و بی اثر زیبایی خسته شده اید ؟ وقتش رسیده است که تمام محصولاتی که بی اثر هستند را کنار گذاشته و شروع کنید به خوردن غذاهای مناسب برای پوستتان. من امروز از آکنه های وحشتناک ۵ ماه گذشته خلاص شده ام . خیلی سخت بود اما امکان پذیر است و هزینه ی آن بسیار کمتر از محصولات گران قیمت زیبایی است . همانطور که بعضی از غذاها می توانند پوست شما را خرابتر کنند بعضی دیگر نیز تاثیر مثبتی بر روی پوست شما دارند.

این لیست شامل ۹ نوع از مواد غذایی است که شما با خوردن آنها می توانید پوست خود را تقویت کنید:

فلفل دلمه قرمز

پوست زیبا

فلفل دلمه قرمز یکی از گیاهان خوشمزه است که هم به صورت خام و هم به صورت پخته می تواند مصرف شود . یک عدد فلفل دلمه قرمز شامل بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C است . همچنین شامل مقدار قابل توجهی فیبر و ویتامین B۶ می باشد. علاوه بر آن سرشار از ماده ای به نام کاروتنوئید است که می تواند به جلوگیری از چین و چروک و افزایش گردش خون کمک کند و باعث می شود پوست شما جوان تر به نظر برسد. و همچنین به دلیل داشتن کاروتنوئید برای مبارزه با آکنه بسیار عالی هستند.

یک فلفل دلمه قرمز یک میان وعده ی کم کالری و عالی می باشد که شامل ۳۰ کالری است و بافت ترد مانند و رضایت بخشی دارد.

برش هایی از فلفل دلمه ی قرمز را در یخچال خود نگه دارید تا همیشه یک چیز سالم و خوشمزه برای مواقعی که به میان وعده نیاز دارید داشته باشید .

فیبری که فلفل دلمه قرمز دارد کمک می کند که برای مدت طولانی تری با مقدار کالری کم احساس سیری داشته باشید به علاوه شما یک پوست بی عیب و نقص نیز خواهید داشت .

شکلات تلخ

پوست زیبا

این یکی از مواد غذایی مورد علاقه من است که برای داشتن یک پوست خوب هر روز مقداری از آن را می خورم. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان ، اسید های چرب و فلانون ها است که سبب درخشان شدن پوست می شوند. آنتی اکسیدان موجود در شکلات تلخ به کاهش زبری و محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید کمک می کند. من معمولا از پودر کاکائو و یا کاکائوی خام بدلیل چربی کمتر استفاده می کنم. اما اگر شما شکلات تلخ دوست دارید هر روز یک اونس (معادل ۳۱ گرم) از آن را مصرف کنید و به منظور اجتناب کردن از شیر و شکر اضافه که معمولا در شکلات های سنتی یافت می شود مطمئن شوید که شکلاتی که انتخاب کرده اید بیش از ۸۰ درصد آن محتوی کاکائو است.

سالمون

سالمون یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس ، اضطراب و افسردگی است . ماهی سالمون همچنین نیاز روزانه شما به ویتامین D را فراهم می کند . و حتما می دانید که ویتامین D مسئول سالم نگه داشتن قلب ، استخوان ها ، روده بزرگ و مغز شما است . همچنین به پیشگیری از سرطان روده بزرگ ، اضطراب ، افسردگی ، بیماری های قلبی و بیماری های استخوان کمک می کند. ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد که برای مبارزه با التهاب ، چین و چروک و آکنه بسیار مناسب است و به دلیل غنی بودن از امگا ۳ همچنین به آبرسانی پوست شما از داخل کمک می کند. علاوه بر آن خوردن ماهی سالمون پوست سر شما را آبرسانی کرده و موی سر را تقویت می کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از غنی ترین منابع چربی اشباع شده می باشد که حدود ۹۰ درصد کالری آن از چربی های اشباع شده تشکیل شده است. روغن نارگیل شامل اسید لوریک یک عامل ضد باکتری و ضد ویروسی قدرتمند است که ویروس ، عفونت ، التهاب و آکنه را دور نگه می دارد. روغن نارگیل همچنین سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E می باشد که برای نرم کردن، مرطوب کردن و بدون چروک نگه داشتن پوست مناسب می باشد. من از روغن نارگیل به عنوان کرم بدن استفاده کرده و روزانه یک قاشق غذاخوری هم از روغن نارگیل خام برای مصرف خوراکی استفاده می کنم. روغن نارگیل همچنین برای افرادی که مشکلات غده تیروئید دارند مناسب می باشد. به علاوه شواهد قابل توجهی وجود دارد که روغن نارگیل می تواند برای کاهش وزن نیز مفید باشد.

چای سبز

بسیار خب ! من می دانم که چای سبز در واقع یک نوشیدنی است . اما برگ های چای از یک گیاه آمده است ! حتی اگر من عاشق چای سیاه باشم باز هم هر روز چای سبز می نوشم چون می دانم چای سبز یک منبع غنی از آنتی اکسیدان و اسید آمینه منحصر بفرد است. این اسید آمینه ( L-theanine ) به پایین آوردن استرس و آرامش بدن شما کمک می کند. وقتی چای داغ است ، یک نوع آنتی اکسیدان با خاصیت ضد سرطان و ضد التهاب آزاد می کند . چای سبز ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را نیز کاهش دهد . برای نتایج بهتر ، هر روز ۳ استکان یا بیشتر چای سبز بنوشید.

اسفناج

اسفناج یک غذای سالم و غنی از مواد مغذی است که شما باید حتما در رژیم غذایی روزانه ی خود بگنجانید. ممکن است از اسفناج متنفر باشید . اما اسفناج یک منبع غنی از آهن ، فولات (فولیک اسید) ، کلروفیل ، ویتامین C ، فیبر ، پروتئین گیاهی ، ویتامین E و ویتامین A است . با توجه به توانایی آنتی اکسیدانی خود ، ویتامین C ، ویتامین E و به خصوص ویتامین A برای پوست بسیار عالی هستند. اسفناج شامل آنتی اکسیدان هایی است که با همه انواع مشکلات پوستی مبارزه می کنند. اسفناج را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد!

با خوردن اسفناج شما پوست خود را از داخل پاکسازی کرده اید !

دانه ها

دانه ی چیا ، شاهدانه ، تخم آفتابگردان ، تخم کدو و بذر کتان همه ی اینها برای پوست عالی هستند. تخم کدو و تخمه آفتابگردان هر دو سرشار از سلنیوم ، منیزیم ، پروتئین و ویتامین E هستند. سلنیوم و پروتئین تمام چین و چروک ها را از بین می برد ، ویتامین E رطوبت پوست شما را بالا می برد و منیزیم استرس شما را کاهش می دهد. اسید های چرب امگا ۳ موجود در چیا ، کتان و شاهدانه برای مبارزه با چین و چروک و آکنه بسیار مناسب هستند علاوه بر آن ، این دانه ها سرشار از پروتئین هستند . فقط کافی است که این دانه ها را بر روی سالاد خود بپاشید و از طعم آن و نتایجی که برای پوست شما به ارمغان می آورد لذت ببرید .

کرفس

یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای پوست که باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود ، کرفس است. بسیاری از ما این گیاه را دستکم گرفته ایم اما کرفس شامل ویتامین K است که گردش خون را تنظیم می کند و به کاهش فشار خون کمک می کند. حتی می تواند استرس را کاهش دهد و همان طور که می دانید استرس می تواند سبب خراب شدن پوست ، میگرن و حتی سرطان شود. کرفس شامل سدیم طبیعی ، پتاسیم و آب است و می تواند به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند. من امیدوارم که شما بدانید کم آبی پوست به معنی خشکی ، پوسته پوسته شدن ،چین و چروک و حتی ایجاد جوش است . مطمئن شوید که روزانه و یا حداقل یک روز در میان کرفس مصرف می کنید. اگر با کالری مشکل دارید نگران نباشید کرفس کالری بسیار کمی دارد!

هویج

هویج نه تنها برای چشمان شما بلکه برای پوستتان نیز مفید است . هویج به خصوص برای پاکسازی جوش ها بسیار مفید است . هویج سرشار از ویتامین A است و به جلوگیری از تولید بیش از حد سلول ها در لایه بیرونی پوست کمک خواهد کرد. این جایی است که سبوم اضافی با سلول های مرده ترکیب می شود و منافذ پوست را مسدود می کند. یکی از دلایل دیگر برای گنجاندن هویج در میان وعده این است که ویتامین A توسعه سلول های سرطانی پوست را کاهش می دهد.

شما مجبور نیستید که همه ی این مواد غذایی را هر روز مصرف کنید اما مصرف بعضی از آنها بسیار عالی است. همچنین مطمئن شوید که از مواد غذایی مضر ، مصرف بیش از حد شکر، چربی های ترانس و کربوهیدرات های تصفیه شده برای محافظت از پوستتان اجتناب می کنید.

  • حمید دلستان
  • هیچ
  • 13
  • ۰۶ تیر ۹۷
برچسبها

دیدگاهی بنویسید.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

0