دانلود پاورپوینت رسانه و روابط عمومی


دانلود پاورپوینت رسانه و روابط عمومی
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحه
تاریخ انتشار
دسته بندی
تعداد بازدید
۳,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پاورپوینت رسانه و روابط عمومی

نوع فایل:پاورپوینت اماده

نوع پاورپوینت:قابل ویرایش

منبع:دارد

تعداد صفحه پاورپوینت:24اسلاید

مقام معظم رهبری:

روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی سازمانها از یک سو و ازسوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می گذرد.

تعریف رسانه:

رسانه

 

رسانه در لغت اسم آلت  از مصدر *رسانیدن* و به معنای وسیله رسانیدن و در اصطلاح علوم ارتباطات اجتماعی مقصود از رسانه وسیله رسانیدن پیام از پیام دهنده به پیام گیرنده است .

برای درک بهتر مفهوم رسانه ، باید مفاهیم ارتباط (فرستنده ، گیرنده ،

پیام ، دریافت ، درک و عکس العمل ) ، تبلیغات و روابط عمومی نیز مورد اشاره و بحث قرار گیرد تا جایگاه و نقش رسانه در هر مقوله شناسایی گردد.

 

 

 

ارتباطات         communications

 

رسانه

ارتباط یعنی تبادل و انتقال مفاهیم ، احساسات ، ایده ها ، اندیشه ها و پیام ها، بین افراد و یا سازمانها به گونه ای که گیرنده پیام همان اثری را بپذیرد که فرستنده پیام در نظر داشته است .

 

 

فرستنده ، گیرنده ، پیام

 

nفرستنده: هرشخص ، سازمان یا وسیله ای است که پیام ،خبر یا ایده و اندیشه ای را ارسال یا مخابره کند.

nگیرنده : هرشخص، سازمان یا وسیله ای است که پیام یاخبر را

می کند.

nپیام : هر خبر ،علامت، ایده یا فکر که به صورت مجموعه ای از کلمات ،تصاویر، اعداد ،موسیقی و یا حرکات ترکیب شده و به سوی طرف مقابل فرستاده شود  هدف آن اثرگذاری بر آگاهی رفتار جلوگیری یا ترغیب به انجام عمل خاص یا ایجاد ترجیح نسبت به کالا یا پدیده ای باشد، پیام نامیده می شود.   

 

رسانه و دریافت 

nرسانه : هر وسیله ، محمل، مرکب یا مکانیسمی که پیام را از جانب فرستنده به گیرنده برساند، رسانه نامیده می شود .

nدریافت : هر پیام که با جهت گیری و هدایت قبلی به سوی گیرنده خاصی نشانه گیری شده ، باید از جانب گیرنده دریافت شود . بنابراین اگر رسانه اشتباه انتخاب شده باشد یا زمان ومکان و شرایط ارسال و دریافت پیام قبلا محاسبه نشده باشد، ممکن است عمل دریافت انجام نشود و ارتباط بی اثر یا خنثی گردد.

رسانه

 

درک وعکس العمل

 

 

nدرک: هرپیام ، پس از عبور از رسانه صحیح و کارآ و موثر ، طبیعتا دریافت می شود اما وقتی درک می شود که بازبان و فرهنگ و سابقه ذهنی و مجموعه عوامل مشخصی که برای فرستنده و گیرنده آشنا و تعریف شده باشد ، هماهنگی و همخوانی داشته باشد.

n عکس العمل : هرپیامی به قصد ایجاد عکس العمل معینی  ارسال می شود.

 

 

انواع رسانه ها وتبلیغات در روابط عمومی

رسانه

qرسانه های صوتی و تصویری :

                            رادیو ، تلویزیون و سینما

qرسانه های چاپی :

            روزنامه ها ، مجله ها ، اطلاعیه ها ، راهنماهای تلفن ، راهنماهای صنعتی ، و مجلات مصرف کننده 

qرسانه های محیط خارجی:

  بیل بورد ، تابلوهای دیواری ،  بالن و نوار پارچه ای یا Banner

                 

اين نگرش ، روابط عمومي و رسانه ها را دو شاخه از درخت تنومند ارتباطات مي داند كه به جاي رقابت و ستيز، در خدمت همدیگر و مكمل يكديگرند.

 بر اساس اين نگرش اين دو نهاد، نيازها و منافعي دارند كه ارتباط آنها با هم مي‌تواند برطرف كننده اين نيازها و منافع باشد.

ب) رسانه هاي جمعي ويژگي هايي دارند كه استفاده از آنها به وسيله روابط عمومي‌ها براي اطلاع رساني و برقراري ارتباط با افكار عمومي و دريافت بازخوردها در قبال عملكرد سازمان، يكي از مفيدترين، با صرفه ترين، سريعترين و مستمرترين شيوه‌هاي برقراري ارتباط متقابل ميان سازمان با مردم شناخته شود.

رسانه

اين ويژگي ها عبارتند از:

سرعت انتشار

نظم انتشار

گستردگي حوزه انتشار

تداوم انتشار

فراگيري و پوشش مخاطبان متنوع

دستيابي به قضاوت و داوري مخاطبان انبوه

آساني دسترسي و هزينه ناچيز

 

 

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.